Всъщност концентрацията е основния показател, който отличава един парфюм от останалите парфюмерийни изделия - парфюмирана вода, тоалетна вода, одеклон, освежители и др.п.
Така, при парфюма концентрацията на парфюмерийна композиция в завършено вече изделие е обикновено между 15% - 40%. За целта се използва 90%-тен спирт и устойчивостта на аромата е поне 12 часа, като това не е граница и има продукти, които се съхраняват над 60 часа.
Едва на следващото място по устойчивост идват т.н. дневните парфюми или парфюмени води (това, което сега обикновено наричаме парфюми), а след тях са тоалетните води. Ако продължим класацията нататък, след тях се нареждат дезодорантите, росионите и др.
Но дамите предпочитат именно парфюмите, макар че са скъпи, макар че има производители, които пускат на пазара само тоалетни води и дневни парфюми. По този начин, като обобщение на казаното до тук, има основно два вида собствено парфюмерийни изделия
- - тоалетна вода (Eau de Toilette) и
- - дневни парфюми (Eau de Parfum, или Parfum de Toilette).
Когато един парфюмер прави разработка на определен аромат, той има предвид именно парфюм (Parfum). Лесно може да разпознаете парфюм по външния му вид, понеже той се пуска обикновено в малки по обем флакончета - 7 мл (или 0,25 Fl.Oz) и вече по-рядко се срещат14 мл, 28 мл и съвсем рядко, но има Parfum (или Parfum Spray) с обем 50-100 мл (Clinique).
Това е от периода на древната Гърция, но има предположения, къде основателни, къде - не, че с парфюми са се занимавали още в Месопотамия, много по-рано от гърците.